måndag 29 oktober 2012

Tjejhelg VS Hajk....

Ja i helgen har vi varit uppdelade, Storasyster och jag fick en tjejhelg medan killarna var på hajk.

Lillebror började ju scouterna i höstas, han tycker verkligen att det är jättekul. Nu i helgen var det dags för första hajken, han var supertaggad, ville åka själv med bara kompisarna. Sedan visade det sig att kompisarna inta alls var lika på som han, de ville inte alls åka på hajk. Då ville plötsligt inte Lillebror det heller, vi försökte med att maken kunde följa med men det dög inte. Tillslut tvingade vi faktiskt honom, vi bestämde att han och maken skulle åka och om han under dagen tyckte att det var jättetråkigt så skulle de skippa övernattningen och åka hem.

Ju närmre helgen vi kom desto roligare tyckte han faktiskt att det skulle bli och när han insåg att han hade en egen sovsäck att sova i var han i extas! Det var så härligt att se honom, glad som en lärka gick han här på morgonen tillsammans med maken och packade. Jag är så glad att maken tog på sig att åka med på hajken, jag tror att de behövde lite tid ihop båda två.

För mig blev det en snabb start på lördagen när jag insåg att det var minusgrader ute och att jag hade glömt Lillebrors mössa på skolan. Det var bara att snabbt klippa till ett tyg och slänga ihop en mössa.

Medan killarna var på hajk hade Storasyster och jag en shoppingdag. Maken och jag ska på halloweenfest på lördag så vi passade på att fynda kläder på secondhand som senare under dagen fixades till maskeradkostymer. Storasyster köpte nya örhängen, hon var VÄLDIGT nöjd. Ett par som hon får ha ENDAST på fest/disco och ett par vardagsörhängen. Den damen, hon vill helst vara en discopingla varje dag.

Söndagen blev en dag i trädgården, åhh vilket underbart väder vi hade!! Maken och jag grävde som sjutton, det gäller att ligga i innan marken fryser. Vi vill ju få klart vårt trädäck tills vi får våran badtunna. Jag har väl berättat att den är beställd?! Det blev ju ingen vinst i badtunnelotteriet så jag fick helt enkelt betala en själv. Om två veckor kommer den!!












Shopping till Storasyster






Shopping till mig, ny supersnygg morgonrock!







PS. I fredags gick klagotiden på vårt bygglov ut, det verkar som att alla våra grannar godkänner bygget! Tjoho!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar