lördag 6 oktober 2012

Efterlysning!!

Gissa vad jag har köpt på Blocket idag?! En mangel!! Tjoho, nu ska här manglas lakan tänkte jag. Endast 400 riksdaler kostade den, hiskeligt ful färg, har redan funderat på om jag kan spraymåla den vit men kom fram till att ett överdrag i något snyggt tyg vore bättre, eller i alla fall lättare!!

Maken tyckte att vi skulle vänta till vi har en tvättstuga att ha den i men när katten är borta dansar lilla frugan på bordet. Dessutom hade jag sådan tur att svärmor och svärfar kom förbi så jag fick bärhjälp in!

En hel hög lakan hade jag som jag glad i hågen satte fart med. Inte helt lätt kan jag säga. Om det berodde på att lakanen var tumlade och väldigt skrynkliga, att mangeln stod på golvet eller att mangla och fösa bort smutsig hund från vita lakan samtidigt är väldigt svårt. Man kan väl säga att lakanen inte blev så där krispigt släta som när mamma gör det.

Jag ska nog ta en liten mangelskola med mamma! Hur som helst, nu till efterlysningen. Jag bara MÅSTE få tag i en sådan här lakansträckare




Jag har letat ihjäl mig på nätet, där har jag lyckats hitta en för 700(!!!!)kr, det vill jag inte lägga. Så snälla vänner, håll utkik efter en åt mig!!!




Snyggingen!!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar