onsdag 3 april 2013

"Doktorn kan komma" del 2

Jag vet att jag tjatar lite om den gamla 90-tals serien från Australien och jag vet att vi ju faktiskt är i Afrika men ni kommer väl ihåg deras små plan och skruttiga landningsbanor?!

Det plan vi åkte med TILL Masai Mara tyckte vi var litet då. Men det var inget mot det lilla planet som plötsligt landade framför oss för att ta oss med tillbaka till Nairobi. Det var som ett litet modellplan som vi fick trycka oss in i.

Vi lämnade Masai Mara bakom oss, avvinkade av våra guider. En 45 minuter lång flygning tog oss över Afrikas vackra natur med gulnande gräs, gröna buskar och röda sand. I början kunde man skymta hjorder av antiloper. När vi närmade oss Nairobi byttes savannen ut mot stora trädgårdar med fina hus och pooler.

Väl framme i Nairobi möttes vi av våra researrangörer, de tog oss till den större flygplatsen där vi packade om våra väskor och checkade in på planet till Zanzibar.

Runt halv nio landade vi på ön, det var första gången jag suttit längst bak i ett plan och kunnat se landningsbanan från pilotens fönster. Det var nu ganska trötta barn som varit igång sedan sex på morgonen. Storasyster och jag fastnade en stund i passkontrollen då de före oss inte hade visum, de andra gick för att hämta ut våra väskor under tiden. När vi möter dom igen visar det sig att en av tio var med!! Beslutet " jag reser i de här halvskitiga kläderna från safarin" kändes inte helt rätt då. Så här sitter vi nu i Zanzibar utan sommarkläder, jo barnen fick med sig det mesta av sina kläder och badleksaker, men vi andra är inte så fräscha. "Kanske" kommer de idag.

HAKUNA MATATA (inga bekymmer).....











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar