söndag 21 april 2013

Premiärtur...

Söndagen började med en mysig brunch på Ellagården tillsammans med makens del av familjen. Svärmor och svärfar har varit gifta i hela 45 år så detta firade vi idag!

Efter denna smarriga måltid lämnade vi barnen hos kompisar, maken åkte på ett Lionsuppdrag och jag hamnade i en solstol i fullständig matkoma. Efter att ha legat där ett tag kände jag att jag borde gå en sväng med Morrisen. Men sedan kom jag på att jag kanske skulle cykla en sväng med honom istället. Då kommer man ju till det ständiga problemet när man vill göra något spontant, grejerna är inte i ordning.

Är det inte alltid så?! När första snön kommer så står man där i sin höstjacka och försöker desperat få upp en stege till vinden på uthuset för att få ner pulkor till de förväntansfulla barnen, givetvis står de innanför all annan skit. Nu stod i och för sig cykeln lättillgänglig i garaget men givetvis utan luft i däcken.

Min första tanke var "Inga problem, bara att pumpa den". Sagt och gjort, jag tog fram cykelpumpen och försökte fatta vilket av alla munstycken som skulle skruvas på pumpen för att få den att passa min cykelventil. Jag fattade ingenting, blev lite irriterad och gick in i garaget för att leta efter en annan pump. Hittade då en liten som jag vet att vi har använt innan tog med den ut och började pumpa.

Vet ni att man faktiskt kan PUMPA UR luften med en cykelpump!!? Plötsligt hade jag ju ännu mindre luft i däcket plus kolsvarta händer. Då började jag bli riktigt irriterad, herregud, hur svårt kan det vara att pumpa ett däck!? Tillbaka till pump ett och efter att ha kollat lite extra på den kom jag på att man inte behöver något munstycke alls så efter mycket om och men fick jag faktiskt tillslut i luft. Nu är i alla fall premiärturen gjord, Morrisen skötte sig exemplariskt, både när han sprang bredvid och när han åkte bak i cykelkorgen. Åhh vad jag älskar våren!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar