måndag 13 december 2010

25års jubileum...

Makens jobb fyller 25år så i år anordnades det en julfest för all personal med respektive på företaget.

Lördagen började inte så bra, kände mig lite nere, trött i ryggen, ont i huvudet och en stor saknad av syster-yster. Hade inte jättestor lust att gå på fest. Men jag vilade lite på dagen, tog ett par alvedon och gjorde mig i ordning.

Vi åkte till en jobbkompis till maken där det var förfest, vi hann bara vara där en halvtimme innan det var dags att dra sig ner till den riktiga festen. De andra hade ordnat skjuts ner och det fanns platser kvar i till oss också. Maken hoppade in i en bil med ett gäng och jag följde med ett annat par, J&M. Det var M:s pappa som körde, han hoppade in där fram och J och jag där bak. Där på sätet stod en liten korg med två glas, en lite flaska mousserande vin, jordgubbar, en öl och några ölkorvar. Detta var givetvis menat till J&M men dom var inte sena på att dela med sig. M fick öl och korv och i baksätet satt J och jag och sippade mousserande och mumsade jordgubbar medan vi fick en guidad rundtur på byn. Hur trevligt som helst, det var bara att konstatera att jag valde rätt bil!!

Väl framme på makens jobb blev det mingel och mer skumpa. Lite underhållning av två män från Falkenberg och vi hann faktiskt med första buggen redan under fördrinken. Medan de anställda var iväg och gjorde en gruppfotografering tittade vi andra var vi skulle sitta på middagen. Det var uppdukat med ett honnörsbord med två tungor ut. Eftersom maken jobbar nära chefen fick han sitta på honnörsbordet och som fru fick även jag det. Jag fick en väldigt trevlig bordskavaljer och dessutom satt vi längst ut på kanten så vi kunde även prata med dom som satt vid ett av de andra borden. Det blev en god trerätters middag, lite tal, underhållning och musiktävling. När middagen var överstökad var det dags för dans, dans och åter dans. Vi hade så otroligt kul!!

Vid 01.30 var festen över, då drog vi vidare på efterfest. Där sjöngs det singstar och dracks vin till klockan var 4.30, då lullade vi hem till svärmor och svärfar. Som små möss smög vi upp för trappan och som en elefant dunsade maken ner för den, ja ja, det var väl ändå dags för dom att vakna det var ju trots allt morgon! Det var riktigt längesedan jag hade så roligt, jag brukar alltid tänka på dagen efter och sluta dricka i tid men i lördags struntade jag i alla krav på att vara duktig, jag hade bara jättekul!! Jag har redan förhandlat med chefen, jag kommer få vara med även nästa år!

1 kommentar:

  1. Härligt! Hade velat se det där trappfallet! Är glad att lördagen slutade bättre än den började. Kram till er båda!

    SvaraRadera