fredag 10 december 2010

Härligt med fredag!!

Vaknade en timme före klockan idag, det var tur eftersom det visade sig att jag satt väckningen på en timme efter vad jag hade tänkt. Gårdagen gick i ett, den började med tandläkarbesök och avslutades med PIM-examination (en data utbildning som jag har gått). Däremellan bakades det 14 pepparkakshus och övades lucia med barnen på jobbet. Jag var rätt utmattad när jag kom hem så det blev falukorv och makaroner och sedan sängen. När man somnar runt 20.00 är det inte så konstigt att man vaknar av sig själv vid 05.00!!

Det är rätt härligt när man har lite extra tid på morgonen, speciellt om barnen sover. Som idag, att få vara själv i badrummet, ställa sig i duschen och låta det varma vattnet...... nähe, bara svalt vatten som kommer!!! Det blir en snabb dusch för att sedan hoppa ut och värma sig i handdukarna. Ut i garderoben för att kolla pannan, den verkar ha kommit in i julstämning för den blinkade så fint i rött. Ett samtal till maken och en omstart av systemet och det verkar nu fungera. Nu är jag i alla fall ren och sitter i lugn och ro med mitt kaffe, snart dags att väcka barnen.

På tal om barn ett litet tips till alla er föräldrar där ute, småbarnsföräldrar kanske jag ska poängtera! Vill man vara "Världens bästa mamma/pappa" så är makaroner och falukorv lösningen. Så här på fredagen kan man också få titeln med hjälp av tacos eller en tur till Leos lekland (alternativt Liseberg, badhus eller något annat kul lekland). Falukorv och makaroner är nog trots allt det mest prisvärda alternativet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar