söndag 26 december 2010

Barrproblem!!

Det verkar som att granen inte mådde bra av att komma från minus 13 grader till plus 21 grader. Den har barrat som en tok hela tiden även om den dricker jättemycket vatten. Själva granen bryr jag mig inte så mycket om för barren hamnar ju på julgransmattan som är mörk och där syns inte barren.

Men saken är den att jag gjorde en krans och hängde över bordet, den skulle jag väldigt gärna ha där över nyår också. Kransen är gjord av grenar från vår gran blandat med eukalyptusgrenar. Problemet är ju att den barrar jättemycket och här hamnar barren på en vit duk och det ser ju inte alls kul ut. Jag har limspray, tror ni att det funkar att spraya hela kransen?? Eller ska man helt enkelt göra om kransen med annat material än granris......




3 kommentarer:

  1. Jag tror på lingonris eller buxbom (finns hemma hos mamma och pappa! Min krans på dörren i cypressgrenar bärrar jättemycket!)
    Kram Sys

    SvaraRadera
  2. "Barrar" menar jag ju!

    SvaraRadera
  3. ja jag får ta en sväng till dom, vill ju ha något som är helt bärrfritt ;))

    SvaraRadera