måndag 6 december 2010

Julshopping i Malmö...

Det blev en riktigt härlig helg i Malmö! Perfekt kallt väder som gjort för att komma i bra julstämning. Fredagskvällen gick åt till ett restaurangbesök och ett glas vin och prat på rummet. Lördagen började vi prick kl. 10.00 utanför Panduro, sedan betade vi av massor med affärer till klockan var 18.00 och dom stängde. Efter det tog vi oss en drink på Harrys innan det var dags att ladda om batterierna inför kvällen.

På kvällen hade vi bokat bord på TGI Fridays. Vi tog oss en drink och beställde sedan in maten. Plötsligt kommer det ett herrgäng, ca10st grabbar i 25-30års åldern, i olika grälla siden kavajer. De får ett bord bakom oss. Det var ett väldans skrän på dom och servitriserna var på dom hela tiden att de måste lugna ner sig och vara mer tysta.

När vi sitter där och äter får jag plötsligt en gurkbit på kinden. Då har någon av killarna kastat den på mig. Jag blev så förbannad att jag trodde jag smällde av. Jag brukar inte skälla på okänt folk men jag reste mig upp och sa till dom vad jag tyckte om deras uppförande. Jag var arg som ett bi, när sedan en servitris kom förbi sa jag till henne med och bad henne sätta upp min mat på deras nota.

Hon bad om ursäkt och höll med om att detta inte var OK. Plötsligt kom chefen och sa att dom bjuder oss alla fyra på maten. Vi satt sedan och funderade på om hon verkligen menade detta. Vi kom fram till att vi skulle se lite dystra och irriterade ut när servitriserna kom förbi vårt bord. Men då släppte plötsligt min ilska och jag fick nog en adrenalinkick efter hela händelsen så jag blev jättefnittrig. Vi betalade i tillslut vår dricka och drog oss därifrån ganska snabbt. När servitrisen tackade oss fick jag i alla fall till en sista besviken min.

Söndagen avslutades på Gekås. Det var rätt utplockat men vi fick tag på ganska mycket till barnen i alla fall. Plötsligt när jag går på leksaksavdelningen knäpper det till i ryggen på mig och det känns som någon kramar luften ur mig. Jag fick så fruktansvärt ont i ryggen. Det sitter kvar i dag med.

Men trots ryggont och flygande gurkor har vi haft en underbar minisemester!

3 kommentarer:

  1. Var försiktig nu så du blir bättre i ryggen!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. I förrgår tyckte hon att bära bäddsoffa inte var ett problem, så visst är hon försiktig min kära hustru! Fick Svanlund till hjälp igår istället, och soffan den väger bly!

    SvaraRadera
  3. Hahaha, känner igen det där! Tror det har hänt förr...det har det här i alla fall! Tur att Svanlund är stark. Bäddsoffor är alltid tyngre än man tror. Jobba inte ihjäl dig, svåger. Vill ha hit dig hel i mars!!!
    Kram Åsa

    SvaraRadera