fredag 17 december 2010

Veckopeng...

Veckopeng är nu införd på Granbacken. Nu är det ju inte jag som får veckopeng a´la Hollywoodfrustil utan barnen. Tio kronor i veckan ska dom få, då hjälper de till att tömma diskmaskinen nästan dagligen. Visst är de duktiga!? Ja jag vet att några av er tycker att jag är en hård mamma men tänk vilken bra man Lillebror kommer bli en vacker dag, hårt drillad av sin syster och mamma. Dessutom är ju det dödens tråkigt att tömma den där maskinen så jag tycker att jag har gjort en bra deal!!


6 kommentarer:

  1. hård? hemma hos oss får barnen tömma diskmaskinen gratis :)
    Hälsar faster J

    SvaraRadera
  2. Visst är det jättetråkigt att diska och tömma maskinen!!!! Usch! Vilken tur att jag har Rani! Hon tycker det är kul!
    Åsa

    SvaraRadera
  3. Vilka duktiga barn du har!
    Mitt problem är att jag väldigt ofta glömmer bort att ge mina barn veckopeng....känner mig som en dålig mamma, det tar ju vääääääldigt lång tid att spara ihop till någonting om man bara får 10kr i veckopeng varannan eller var tredje vecka......
    Ha en härlig jul!
    Hur går det för dig med Robo Mastern? Nyfiken!
    Kram Mimi

    SvaraRadera
  4. Åsa din lyxlirare!!

    Mimi, datorn har varit nerpackad eftersom vi bytt golv. Har inte hunnit göra ett enda julkort!!

    SvaraRadera
  5. Jag har minsann aldrig fått någon veckopeng för att jag tömt diskmaskinen, är jag då mer lättlurad än barnen?
    Johan

    SvaraRadera