onsdag 22 december 2010

I magsjuketräsket....

Igår kväll satt jag och chattade på FB med en vän. Hon undrade om vi andra hade klarat oss från magsjukan. Ja sa jag , det verkar faktiskt som det. Tio minuter senare hörs det ett - Mamma!! från övervåningen. Jag förstod direkt vad det var på gång och mycket riktigt, när jag kom upp satt Lillebror med spya över hela sig och halva sängen. Fy sjutton rent ut sagt.

Men i allt elände får man ju ändå se det positiva, nu är ju barnen så stora att de spyr i hink (ja förutom den första överraskande gången). Stackars Lillebror höll på hela natten, sista gången var i morse runt halv sex. Men sedan har han piggnat till under dagen. Nu är det bara den ständiga frågan i vår familj just nu - Har jag klarat mig eller inte??!

2 kommentarer:

  1. Jag lider med er!!!
    Vi hoppas fortfarande på att vi vuxna klarar oss denna gången.....
    Krya på er och hoppas att ni kan få en härlig jul till slut!
    Kram Mimi

    SvaraRadera
  2. Tack Mimi!! Ha en riktigt härlig jul ni med!! Tack för alla fina foton!! :) kram

    SvaraRadera