torsdag 9 december 2010

Å hej vad det går...

Dagarna springer iväg, det känns som vi är fullbokade hela tiden nu. Det var inte längesedan maken och jag tittade i almanackan och konstaterade att vi inte hade en sak inplanerad men nu är det helt fullt. Både på jobbet och hemma. Hela mitt liv bygger just nu på att andra människor tar hand om mina barn och hundskrutten. Jag har vigselringar på fingret men det är nästan det enda beviset på att jag är gift. Makens schema är inte nådigt just nu heller. Stackars Lillebror gråter var och varannan kväll över att han vill gosa med sin pappa.

Här hemma har ordningen börjat återställa sig efter golvrenoveringen. Allt gick ju väldigt smidigt men givetvis fattades det tre brädor så de kunde inte göra klart det ena rummet. Såå typiskt!!! Dessutom har köksgolvet blivit fult, de hade täckt med papp, när de sedan drog bort tejpen följde lite av golvet med upp. Nu ser det ut som vi har en bred tejp genom halva köket. Blir man trött ibland?!! Imorgon kommer de i alla fall och gör klart golvet och då ska de även kolla på köket.

Vi hade från början tänkt att tapetsera om lekrummet men vi gav upp den idén, vi hittade en superfin tapet som båda älskade. Men allt är ju en kostnadsfråga, så vi ville inte stressa fram beslutet. Nu väntar vi bara på att sista brädorna läggs så vi kan städa av ordentligt och få bort allt byggdamm. Sedan ska vi förhoppningsvis kunna njuta av ett julfint hem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar