torsdag 2 december 2010

Ännu mer julSTÖK...

För alla er som känner er stressade inför jul, att det här med julstädning mm måste hinnas med kommer här några bilder på vårt hem. Jag tror att ni alla blir lite lugnare och känner att ni har det ganska fint hemma trots allt!


Ljuvliga julhem, vi kör med lite shabby chic stil.
Lägg märke till de fina stjärnorna i fönstret!


Välkommen till Granbackens soffoutlet, tre soffor och fyra fåtöljer i verandan.
Här finns det verkligen stjärterum!!


Igår var en fruktansvärt kall dag här hemma, vi kunde inte göra något annat än sitta påbyltade med tjocka kläder, två filtar var och titta på TV. På eftermiddagen drog jag i och för sig igång pepparkakshusbygge för att inte dö av tristess, men då fick man åtminstone ha på ugnen så då blev det lite varmare. När maken kom hem upptäcker han att värmepannan inte fungerar som den ska, vi hade nämligen haft strömavbrott dagen innan. Inte konstigt att vi frös!! Jag tyckte att det var konstigt för när man tog vatten ur kranen var det lika kallt som om man hade haft isbitar i.

Gårdagen avslutade byggarna med att göra klart i lekrummet, vi avslutade vår dag med att tömma kakelugnsrummet. Har ni tänkt på hur dammigt det blir på gardinstänger!?! Faktiskt verkligen jättedammigt!! Nu har vi i alla fall stuvat undan alla möbler på verandan. TV:n flyttade vi upp till Lillebrors rum, gissa om han blev nöjd!! Vi fick ju snabbt förklara att han inte skulle ha en 40" TV på sitt rum för jämnan utan bara tills rummet är klart igen.

Vi har ju en liten TV i vårt sovrum men jag kunde se framför mig hur barnen skulle ha hela gympapass i vår säng samtidigt som de kollade på TV. Jag kände att det skulle göra mig lite tokig och TV:n var ju tvungen att vara någonstans.

Nu har byggarna börjat såga upp hela golvet i kakelugnsrummet. Undrar hur nöjda de är med att halva familjen är hemma och och har koll på dom när de jobbar. Jag hör i alla fall några kommentarer om att det inte är så konstigt om vi tyckt att golvet varit kallt, det var nog tydligen i stort sett öppet under!

Tack o lov är i alla fall Lillebror bra igen, nu väntar vi bara på att de 48 timmarna ska gå så vi inte räknas som smittsamma längre. Imorgon blir det tillbaka till jobbet igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar