onsdag 15 december 2010

Luciafirande II

Igår var det dags för Storasysters lussefest. Givetvis skulle hon vara lucia, jag tror verkligen inte att hon förstår hur någon kan välja att vara tomte eller pepparkaka när man kan vara något så vackert som en lucia.

Klassen hade övat in en julpjäs där de olika lussesångerna ingick, de var så duktiga! Det blir ju så kul när barn ska göra något inövat, det blir ändå väldigt mycket spontant. När Storasyster kom in på scen ropar kompisens lillebror - HEJ Storasyster!!

Efteråt var det fika och så kom två inhyrda tomtar med godispåsar till alla barnen och deras syskon.

Efter en superstressad dag, där jag faktiskt höll på att glömma kvar Lillebror på jobbet, var det väldigt mysigt att få sitta och fika i lugn och ro med några kompisar. Det bästa var att alla barnen var som galna runt tomtarna hela tiden så vi föräldrar fick verkligen sitt i fred med vårt kaffe. I och för sig var ljudnivån otroligt hög men vilken förälder har inte lärt sig att stänga av öronen när det behövs??

Nu är i alla fall alla luciafiranden över, även om det är superfint att få se alla barn sjunga så är det rätt skönt att de är avklarade. Ikväll blir det möte och julfest på jobbet så efter den här dagen är alla julavslutningar avklarade också. Jag väntar fortfarande på den dagen när julfriden ska infinna sig, det händer nog troligtvis inte förrän efter jul. Så här stressad har jag aldrig känt mig inför jul innan. Men, men, det är väl så här livet är för många i december, bara att bita i hop och gilla läget!


Finaste Lucian!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar