onsdag 1 december 2010

Lillebrors tur...

Igår efter dagis var det lillebrors tur, magont och racebajs, det var som vatten som rann ur honom. Det är tredje veckan på raken som jag måste vara hemma. Börjar bli så frustrerande, jag var stressad över alla julförberedelser och aktiviteter på jobbet redan innan. Det blir ju inte bättre av att vara hemma och inte kunna hjälpa till. Det är tur att jag har så underbara arbetskompisar!!

Det känns ju inte så upplyftande att behöva vara hemma i det här kaoset heller. Två byggjobbare, ett dammigt, smutsigt kök som är fullt med brädor och ihoptryckta möbler. Visst kan vi hålla oss i tv-rummet men här är så förbaskat kallt. Med minus 20 utomhus så känns det som det är 15grader här inne. Det blåser kalluft ur golvet, jag har försökt täcka med så många mattor jag kan hitta, dessutom eldas det friskt i kakelugnen men det krävs två filtar och raggsockor för att överhuvudtaget stå ut. Det känns som att det blir lååånga dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar