måndag 16 januari 2012

The grinch...

...ja så tycker maken att Morris ser ut just nu, själv tycker jag mer att Lovikkavanten är ett passande namn. Den underbart silkeslena pälsen den här rasen har är ett helsike att hålla tovfri. Nu har han varit lite mer långhårig (och sötare) ett tag, maken har gjort några tappra försök att hålla ordning på pälsen men nu är han som ett tovat litet lamm. Jag får spelet på det och då ryker pälsen.

För ett tag sedan köpte jag en trimmer på Ge-Kås, billig sådan men funkar helt okej för ett ickeproffs som jag. Det fanns lite olika distanser att sätta på men problemet är att för att de ska funka måste pälsen vara tovfri. När jag skulle testa den här första gången fick jag ju tillslut ta bort distansen och istället hålla ett finger under maskinen. Man kan väl lugnt säga att han inte blev välklippt men å andra sidan blev han tovfri. När jag kom till magen körde jag utan fingerdistansen, tänkte att det inte gör något om pälsen är superkort där.

Nu kommer dagens husmorstips: Raka ALDRIG bröstet med en trimmer, man kan faktiskt raka av bröstvårtorna!!!

Dagens andra husmorstips: Bröstvårtor växer ut igen ( i alla fall på hundar)

Ja som ni förstår gick det inte så bra förra gången, men lugn alla djurvänner, det låter värre än det var. Ja Morris kanske inte gav mig high five när vi var klara men han skrek inte av smärta heller, jag upptäckte faktiskt såret några dagar senare. Idag körde jag maskinen VÄLDIGT försiktigt, alla bröstvårtor sitter kvar, hunden är fruktansvärt ojämnt klippt, allt är som vanligt alltså!




Grinchen....






...Morris!

3 kommentarer:

  1. Han ser fortfarande ut som en hund för Alfred säger 'Vuff' när han ser honom. Sött litet troll det där! Kram

    SvaraRadera
  2. ÄLSKAR dina husmorstips!!!!!
    Jag skrattar fortfarande ;-))

    Tack för att du kan liva upp en ganska grå tisdags fm!
    Fortsätt gärna med det ;-)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Aj aj aj. Ont att bli av med bröstvårtorna! Bra med husmorstips! Dina tips är nämligen lite nya för mig! ;) Och väldigt underhållande!!!
    Kram Åsa

    SvaraRadera