måndag 30 januari 2012

Nya projekt.....

Vi åker ju snart till Indien, förra året organiserade maken alla papper/biljetter till resan i en plastmapp, INTE min grej!! Det kändes alldeles för organiserat och töntigt för min smak. När jag och barnen sedan åkte hem fanns inga biljetter och boardingpass i någon plastmapp inte, nej de låg nedtryckta i handbagaget. Jag vet att jag sände maken en tanke när jag såg de lite skrynkliga biljetterna och tänkte för mig själv att han skulle nog bli lite galen om han såg hur de låg i min väska.

När jag lite senare inte hittade dom när jag ville tänkte jag återigen på maken och insåg att jag behövde ha lite bättre ordning.

Inför årets resa tänkte jag därför införskaffa en reseplånbok. Men ärligt talat, det finns ju INGA snygga att få tag i här i Sverige!! Nu funderar jag på om jag kanske kan sy en, vad tror ni om det? Hur svårt kan det vara??




Det är den här modellen jag vill ha.....




...men mer i de här stilarna!!





11 kommentarer:

  1. En blommig sådan skulle ju passa dig perfekt! Vi ska åka till Los Angeles i juni och vi är ju båda såna som knör ner saker.... hur ska det gå?
    kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir den bra kan jag sy en till dig med!! :))

      Radera
    2. Tack gärna! Då hoppas jag på det

      Radera
  2. Du får starta eget "sömmeri" Fia!
    Är nog inte bara du som vill ha mer ordning men inte "orkar" el "hinner"...
    Finns kanske en målgrupp/kundkrets att haffa?!?

    Kram Linda i backen
    *som är vansinnigt avundsjuk på din kreativitet* ;-)

    SvaraRadera
  3. Jag vill också ha en snygg reseplånbok men skulle ju aldrig komma på ideen att sy en själv, men får du till det står jag gärna på kö till en snygg en. /Christina i Fristad

    SvaraRadera
  4. Finns exakt sådana i skinn på Samsonite på Phoenix mall i Indien. Be Å fixa och skicka med ma&pa hem. Köpte till svågern i julklapp. Tror de kostade ca 1500 rs.
    (om du nu inte orkar sy) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men blir de inte lite tråkiga i skinn? Lite herr-stuk på dom. Jag vill ha en som gör mig glad!

      Radera
  5. Vi ska hålla ögonen öppna efter en blommig till dig!
    Å och ma

    SvaraRadera
  6. Jag kan tänka mig en sådan i skinn:) kan meddela att systugan är i full gång här hemma. I blommigt blir det :)

    SvaraRadera