fredag 6 januari 2012

Städa, städa.....

Jag är hopplöst ineffektiv när jag städar, eller om man vänder på det och ser det från den positiva sidan så är jag väldigt verksam när jag städar. Det är väl bara det att jag alltid fastnar i massa måsten och dessa måsten kanske inte riktigt hör till städning men det hör till kategorin 'Att göra fint'. Idag började jag med att hämta in ved och så fyllde jag på en burk vi har med tummstockspinnar (ruskigt smidiga att tända med och vi har en bra leverantör på dessa, tack F!). Bredvid den fina burken med pinnarna står en ful burk med tändblock. Så går det ju inte att ha, det inser ni väl också. Då var jag bara tvungen att klä in den med matchande papper och när jag hade gjort det var jag bara tvungen att göra en etikett till den och ja ni förstår, då tar städningen väldigt lång tid. Ska man dessutom fota allt man gör och sedan blogga om det så blir städningen aldrig riktigt klar!!






6 kommentarer:

  1. Jag tycker att jag känner igen det där.....
    Det blir i alla fall väldigt fint!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Mina tänd lock ser definitivt inte ut sådär jättefina....snarare svarta med ilsket gul text och rött lock. Gömt dem i ett skåp, men tyvärr ser jag dem ofta ändå eftersom Alfred har hittat burken och gillar att bära runt på den. Kram

    SvaraRadera
  3. Ha ha jag blev lite nervös där Lena, trodde att jag stavatvfel, såg framför mig hur jag fick göra nya etiketter i morgon ;))

    K och M, kan tänka mig att ni är likadana!! :)

    SvaraRadera
  4. Väldigt fint, som alltid! Den där skärmaskinen är fantastisk!! Vill ha egen!

    En fråga bara: Har du tänkt på att man säkert kan göra egna tändblock? Vid nästa städprojekt kanske? Då gör de ju verkligen själ för namnet!
    Kram Åsa

    SvaraRadera