onsdag 4 januari 2012

Nu är julen slut....

Det är konstigt det där med julen, man håller på och förbereder i flera veckor, pysslar, flänger och stressar för att allt ska vara perfekt. Då när allt är det tror man att den stora julfriden ska infinna sig. Men den hinner knappt komma förrän julen är över, sedan drar projekt 'Nyår' igång och så fort nyår är över vill man städa bort allt som har med julen att göra. Helst vill man fylla huset av tulpaner i härliga färger och låtsas att det är vår.

Jag har svårt för att leva här och nu, jag är alltid lite längre fram. Jag har knappt hunnit starta ett projekt förrän jag planerar nästa.

Nu har jag tänt lite ljus, krupit upp i soffan och tittar ut över ett regnigt, stormande Sverige. Idag ska jag försöka njuta av att jag är ledig och leva i nuet...

2 kommentarer:

  1. Ja det är verkligen svårt att vara i nuet. Men det är väl för att man hela tiden har den där listan i huvudet... Ta du en kopp te och se på en bra film.
    Kram Åsa
    Ps Väldigt fin nyårsdukning. Du är duktig du!

    SvaraRadera
  2. Håller med dig om tulpanerna och önskan om våren! Kram Helen i Svenljunga

    SvaraRadera