lördag 21 januari 2012

Helg....

Det är konstigt det där med helger, det spelar ingen roll om jag öser i mig en kanna starkt kaffe på fredagskvällen så kan jag ändå inte hålla mig vaken. Skulle jag däremot dricka en droppe på söndagskvällen är jag vaken till tre på morgonen. Likadant är det med morgnarna, man är väl aldrig så pigg på morgonen som på helgen när man faktiskt FÅR sova!!!

Fast samtidigt tycker jag att det är rätt mysigt att gå upp när det är mörkt, tända lite levande ljus och krypa upp i soffan på verandan, surfa runt lite, drickas lite kaffe och ta det lugnt innan dagen drar igång.

Hoppas ni alla får en fin helg, här ska kalasas dagarna i ända!!





4 kommentarer:

  1. Lena (Meltingpot)21 januari 2012 kl. 14:17

    Mysigt!:) Själv var jag uppe kl 07 för att städa:( Vi renoverar Alfreds rum så här ser ut som ett sjöslag varje dag. Prylar överallt och gipsdamm.....men det blir fint när det blir klart om jag nu kommer ihåg hur man tapetserar....Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. åhh vad kul, även om byggdamm kan vara jobbigt. Vi ska oxå bygga här så småningom men i mitt huvud är jag redan i fixstadiet med tapeter men maken säger att det är långt dit, förstår inte vad han menar! ;)

      Radera
  2. Här kalasas det också hela helgen!
    Jag har inga problem med att sova.......hade gärna haft sovmorgon jämt! Älskar lugnet på kvällen när resten av familjen gått och lagt sig......
    Kram

    SvaraRadera