söndag 29 januari 2012

Ljusare tider!




Ni som känner mig vet att jag gillar att kolla in väderstatestiken som visas i tidningen en gång i månaden. Jag tycker också om att följa solens upp och nedgång, speciellt när det går mot ljusare tider och det gör det verkligen nu!! Kommer ni ihåg när vi var små, då visades ju denna viktiga information på superprogrammet "Anslagstavlan", det var tider det, då visste dom vad bra TV var!!

Om man tittar på hur det såg ut den 1:a januari, då gick solen upp 08.51 och ner 15.30. Idag, bara 27 dagar senare gick solen upp redan 08.16 och ska inte gå ner förrän 16.24!!! Det betyder att dagen nu är 8h och 8min i stället för som då ynka 6h och 39min. Ganska stor skillnad, eller hur!?

Känner på mig att jag nu har skapat ett nytt intresse hos många av er!!

Ps om exakt en månad kommer dagen vara hela 10h och 28 min!! Det ni, det är värt att vänta på!! Tjoho det finns hopp om livet!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar