söndag 29 januari 2012

Söndagsnöje...

Idag har vi verkligen haft en härlig dag. Förmiddagen spenderades på SIAKs grusplan, där hade de spolat is så man kan åka skridskor. Halva Sparsör/Frufällan var där så det var en riktig folkfest.

Efter det landade vi i soffan ett tag innan jag och barnen tog oss an ett litet köksprojekt. Det blev nytt tyg på stolarna (igen), ja jag vet det var inte så länge sedan jag bytte men nu var det dags igen. Storasyster hjälpte till att skruva loss stolsdynorna och sedan målade hon en pall som också ska få en makeover i samma tyg som stolarna. Hon behövde faktiskt inte skruva så många skruvar för det visade sig att jag inte hade skruvat tillbaka alla sist jag klädde om dom! Lillebror stod för sång och zumbadans, det var som Storasyster sa, det går snabbare att jobba till den här musiken!

Ja då har man ett vårfräscht kök!














6 kommentarer:

  1. Lena (Meltingpot)29 januari 2012 kl. 18:33

    Soo NICE as usual! Kram

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Var har du köpt tyget? Har varit på jakt sedan jag såg det på en blogg för ett tag sedan...

    SvaraRadera
  3. Snyggt!
    Smart att ha det ena tyget under det andra. Sparar du höst och vintertyget till nästa år eller byter du?
    Det behövs lite färg nu för att pigga upp i vintermörkret!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha Johan sa att nu börjar det bli svårt att få plats med sitsen för allt tyg :))

      Radera
  4. Mycket snyggt!!!!
    Skönt att bara ha sitsen att klä om, då orkar man ju göra det lite oftare :-)
    Pip-inspirerat, nu väntar vi bara på att tapeten ska komma upp ;-)
    Kram Linda i backen

    SvaraRadera