tisdag 31 januari 2012

Trött...

Jag tycker att det är så tråkigt när vardagens måsten tar all energi. Idag kom jag hem från jobbet, fylld av energi. Började med att ta ut Morris och sedan plocka in ved. Det iskalla, soliga vädret ger verkligen energi, snön som ligger helt krispig ute, nästan som strössel, man blir lycklig i hela kroppen.

När vi sedan kom in tog jag tag i lite tvätt för att sedan fortsätta med städning av övervåningen, skickade sedan iväg Storasyster på dans, denna vecka slapp jag att köra. När städningen var klar började jag med med middagen.

Allt det där är ju jättebra och måste göras och visst känns det bra att få gå och lägga sig i nytvättade lakan i ett nystädat rum. MEN, det tar all min energi, jag orkar inte ta tag i några roliga projekt och det gör mig lite ledsen. Jag vill ha orken att göra kul saker på veckorna också, annars känns det verkligen som att man bara lever för helgen!! Nej jag tror på att öka helgerna med en dag, jag tror vi alla skulle må bra av det, mer ledighet åt folket!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar