fredag 27 januari 2012

Morgonstund har guld i mun...


Visst brukar man säga så? Fast vad menar man med det egentligen? jag tyckte det kändes som en passande rubrik men nu vet jag faktiskt inte om den har med ämnet att göra.

Hur som helst, underbara FREDAG är äntligen här igen och som grädden på moset, också ett konstigt uttryck, menar de grädde på potatismos?! Nej det kan det väl inte vara, måste vara äppelmos eller liknande, det lät heller inte gott i och för sig, strunt samma det är LÖNEDAG!! Januari är en väldigt lång månad, att dessutom ha en dotter som fyller år gör inte saken lättare!

Idag var jag uppe före tuppen, maken är i Frankfurt på mässa och jag öppnar på jobbet vilket betyder att jag måste ha med mig barnen. Vaknade vid fyra av mig själv (helt onormalt om jag får säga det själv) men gick upp strax efter. Redan klockan fem hade jag duschat, klätt på mig, satt på en maskin tvätt ( det visade sig att Morris inte hade större blåsa än jag, så när jag satt på toa lyfte han sitt lilla ben mot badrumsmattan och slog en liten drill han också) och sedan har jag faktiskt hunnit med en promenad med Morrisen.

Det måste väl betyda att morgonstund har guld i mun, eller?!!






1 kommentar:

  1. Lena (Meltingpot)27 januari 2012 kl. 07:06

    God morgon! Jag vaknade också klockan 4 och kunde konstatera att slipdamm och linser nog inte hör ihop....Hade glömt att ta ut linserna och därmed skaffat mig en nätt ögoninflammation.....jag som skulle till optikern idag på linskoll. Bara att avboka. Åker och hämtar tapeterna istället, men det är nog bäst att vänta med att sätta upp dem tills dimsynen försvunnit. Happy Friday! Kram

    SvaraRadera