söndag 24 januari 2010

Bullen har kommit!

I fredags var det dags, då fick storasyster sitt efterlängtade marsvin. Hon blev helt förlägen när hon förstod att hon hade fått ett. Jag frågade i affären om det var något särskilt man skulle tänka på när man släppte ihop honom med Muffins men han sa att det inte skulle bli några problem. Vad han i affären inte visste var att Muffins tillhör kaninmaffian och antagligen är bossen. Hon tänkte inte alls tillåta ett litet marsvin i buren. Jo, han fick äta lite men så fort han försökte springa lite i buren högg hon efter honom.

I morse tänkte jag att vi skulle testa lite på köksgolvet men det var likadant där. Tydligen är vårt 35kvm stora kök inte stort nog åt en kanin och ett marsvin. Tillslut fick vi gå upp i Storasysters rum, där har bossen aldrig varit och där gick det bra, det rummet tillhörde tydligen inte maffian.


2 kommentarer:

  1. Vilka söta namn ni har hittat på ;-) Muffins och Bullen! Söt liten krabat verkar Bullen vara iallafall. Kanke beror bråket på att de är plastsyskon? De kanske inte är vana vid nymoderna familjekonstalationer ;-) Kram Susanna

    SvaraRadera
  2. Att söta Muffins kan vara så bossig. En ulv i fårakläder! Tittade en bild på henne när hon sitter lite coolt med ett grässtrå i mungipan. Förut har jag tyckt att hon där såg så söt ut, men nu ser jag att hon egentligen har en lite överlägsen min... "El Muffio" kanske är hennes riktiga namn...
    Åsa

    SvaraRadera