söndag 10 januari 2010

Marsvin eller inte!

Igår var Storasyster och Lillebror hos L och A och lekte. L fick ett litet marsvin i julklapp och Storastyster är grymt avundssjuk. Hon vill också ha ett eget djur. Jo vi har ju kaninen Muffins men i ärlighetens namn är hon mer min kanin är barnens. Storasyster försöker desperat att hålla fast Muffins och gosa med henne men dom är inte alltid överens där.

Nu börjar det närma sig Storasysters 6-årsdag och önskelistan är skriven. Givetvis står det marsvin som en punkt. Igår pratade vi lite om L:s marsvin och det kom på tal att Storasyster har det som en önskan. Eftersom jag själv inte bryr mig om vi har ett litet marsvin också gäller det ju för Storasyster att övertyga hennes pappa om att få köpa ett. Så jag sa till henne att du får börja fjäska för din pappa, det är han som bestämmer om det. Då svarar hon, skrattande, med en ton som om jag vore en idiot - Nähä!!!

Tänk att dom redan som 6-åringar vet vem som chefar här hemma!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar