tisdag 19 januari 2010

Det fattas en gen!

Jag har verkligen inte fått ett uns av någon pedantisk gen. Det är lite av ett problem för mig. Jag har i flera dagar nu försökt att städa undan alla julsaker men det går inte så bra. Just nu sitter jag i köket och där har vi inte haft någon gran på hela julen men nu står det här en grön liten plastgran med röda kulor i. Det står också en samling tomtar, ljusstakar och diverse ljusslingor. Det verkar inte som att de kommer gå iväg till förrådet själva för de har inte rört sig på en vecka.

I går hade vi arbetsplatsträff, det har jag ihop med förskolorna som Storasyster och Lillebror går på. Vi fick lyssna på en hygiensköterska. Jätteduktig tjej som var lättsam att lyssna till. Hon gick igenom smitta och pratade bla om hur viktigt det är med handtvätt. Hon sa att en riktig handtvätt ska ta lika lång tid som det gör att sjunga "Blinka lilla stjärna". När vi kom hem från förskolan idag sprang jag in på toaletten. Då ropar Storasyster från hallen - glöm inte sjunga Blinka lilla stjärna! Uppenbarligen hade hennes fröknar lärt barnen det idag. Den uppmaningen från henne resulterade i att Lillebror genast började sjunga när han tog av sig skorna, uppenbarligen hade hans fröknar inte lärt honom det.

Men inte ens 2,5h med en hygiensköterska kan få mig mer motiverad till att städa. Jag menar, vi har ju varit väldigt friska hela familjen, det kanske ändras om vi gör det för rent här hemma. Nej jag tror att jag tar en kopp te i stället, rätt snyggt med en gran i köket faktiskt!

1 kommentar:

  1. Håller just på att städa, men var så trött på det så jag gick och läste detta. Så jag vet inte när städningen blir klar och jag som skall öppna i morgon. Det är roligt att läsa din blogg. Maria

    SvaraRadera