onsdag 13 januari 2010

Stenålderskvinnor

Usch vad jag är irriterad och sur!!! Jag känner mig lite som en ballong som är på väg att spricka!! Försökte analysera varför och inser ganska snabbt att sist jag kände mig så här var för ca 1 månad sedan. Kan redan nu räkna ut när jag kommer känna mig så här nästa gång...

Alla kvinnliga läsare har nog redan räknat ut vad det beror på men om jag har någon lite trögtänkt manlig anhängaren kanske jag ska skriva ut i klartext att det hela beror på PMS.

Funderade på varför vi kvinnor ska behöva lida av detta också!! Har vi inte nog av morgonillamående, barnafödande och uppfällda toalettsitsar!! Men så inser jag att det har antagligen funnits ett syfte med det för flera tusen år sedan. Jag tror att på stenåldern var det kvinnan som var jägare och skaffade mat. En vecka i månaden tog hon sin stora träklubba, lämnade man och barn och gick ut och klubbade ner allt levande hon hittade. Det är vad jag tror, för det är vad jag känner för just nu, att ta en stor klubba och meja ner en älg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar