tisdag 5 januari 2010

Oj, oj, oj...

Dagen började i lugnt tempo men nu ligger jag här i soffan och är genomsvett, varför blir det alltid så?!

Jag vill ha en ny matta till tv-rummet. På nyår råkade jag hälla ut ett glas vin på den mattan vi har och äntligen var det lite lättare att få tummen ur och åka till kemtvätten med den. Men när jag rullade i hop den fick jag för mig att jag skulle ändra om lite i verandan. Jag saknar något skönare att sitta på där, en grupp där man sätter sig efter maten och tar en whisky. Ja, jag vet att några där ute tänker - Men du dricker ju inte whisky, du vet ju inte ens hur man stavar till det ordet! Så kanske är fallet men det var för att ni ska förstå vad jag är ute efter.

Just nu har vi en stålsäng stående där och den lägger man sig inte i speciellt ofta. Därför hade jag tänkt flytta ut fåtöljerna från tv-rummet och ta upp sängen till Lillebrors rum. Jag är lite av en expert på att dra möbler på filtar. Eftersom maken är lite (läs: mycket) negativ till mina projekt är det lugnast att dra i gång dom när man är ensam hemma.

Hur som helst, jag släpade ut stålsängen i tv-rummet, då ser jag att det blir ju stor plats över i verandan, och tänker - Där får ju soffan plats!
Då drar jag ut soffan i verandan, med hjälp av dottern. När vi väl fått den på plats blir det hela lite komiskt för nu har jag ju faktiskt bytt en soffa mot en annan. Men dottern säger lite positivt att hon faktiskt tycker att det blev ganska bra!!

Nu ligger jag här genomsvett på verandan och tittar på kaoset i tv-rummet och funderar på hur jag ska hinna få ordning på allt tills maken kommer hem. Allt det här för att jag behövde tvätta en matta!





3 kommentarer:

  1. Du är betalbar, säger din mamma!

    SvaraRadera
  2. Kära barn!! Vad sjutton ska du ha dansgolvet till i fd vadagsrummet??!!! Är det för singstar och övningarna med den personliga tränaren du har? Då kan du ju gymnastisera och bolla lite där inne? Det kan ju faktiskt bli jättebra! Hur går de förresten med linbanan i trädgården? Fick du upp den?!!!!!Hahaha.
    Puss och kram!

    SvaraRadera
  3. Morfar skulle kunna tänka sig en whisky i soffan på verandan!

    SvaraRadera