torsdag 14 januari 2010

Uppdateringar om vårt hem

Jag tänkte att jag skulle ge er en liten uppdatering om vad som har hänt här i hemmet.

Trappan är på plats med två nya stora bultar. Tack pappa!! Min idé om att vi kanske skulle passa på att måla den vit och stänga igen trappstegen så det inte längre skulle vara en öppen trappa, tegs ihjäl av maken.

Verandaprojektet: Ja det är ett pågående arbete. Efter att inte ha tittat på TV på en vecka pga brist på möbler i TV-rummet, åkte vi till Ikea. Det blev en mörkgrå tresits soffa och två fåtöljer av märket Ektorp. Det fattas fortfarande en matta där. Just nu håller jag på att flytta runt två fårskinnsfällar för att vi inte ska frysa ihjäl om fötterna.

Vi funderade på hur vi skulle göra med soffan på verandan. Jag testade att lägga ut den på Blocket och vips så hade vi ingen soffa längre. Nu har vi ett dansgolv i verandan.

Är det någon som har en billig Ikea Karlstadsoffa över så hör gärna av er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar