måndag 18 januari 2010

Zzzzzz....

På fredag fyller Storasyster 6 år. Det betyder att det alltså är sex år sedan jag sov ordentligt på nätterna. Tänk vad vi småbarns föräldrar klarar av!

Vissa nätter är värre än andra men man är ju faktiskt alltid vaken några gånger per natt. Lillebror har alltid varit duktig på att sova i sin egen säng men den senaste tiden har han börjat komma över varje natt. Jag försökte prata med honom om det och frågade om han inte kunde sova i sin egen säng. Han var väldigt positiv till detta men lade till - Jag kommer bara när monsterna kommer (vilket är varje natt).
Vem kan då neka honom till att sova hos oss? Jag hade inte gärna velat sova bredvid ett monster (Ja jag vet att några av er skrattar nu och tänker -det gör ju din man varje natt!)

I natt var en av de jobbigare nätterna. Båda barnen kom över till vår säng. Eftersom det blir lite trångt sover alla lite oroligt och det blir en hel del sparkar. När Storasyster inte sover så bra ligger hon och grejar i mitt hår i sömnen och det gör ju att man inte sover jättedjupt. Lillebror snodde runt och mitt i natten tyckte han nog att det var för trångt mellan oss så då bestämmer han sig för att den bästa platsen att sova på är på min rygg! Min hjärna är då så trött att den inte orkar reagera utan jag låter honom ligga kvar där.

Tänk om jag hade vetat detta för sex år sedan. Att jag skulle bli friserad av ett barn när jag sover och samtidigt vara madrass åt ett annat. Man kan inte annat än skratta åt hela situationen.

Nu ska jag stänga mina blå och hoppas på att få en lång härlig natts sömn!

1 kommentar:

  1. *skratt* håller tummarna för att du fått sova ordentligt inatt då :-) Du skriver för härligt vännen :-) Kram H

    SvaraRadera