lördag 30 januari 2010

Vi har en soffa!

Vi har faktiskt haft den sedan förra helgen. En exakt sådan vi ville ha! I bland ska man ha lite tur. Gick igenom annonserna på Blocket och plötsligt hittar jag en Ikea Karlstad soffa, vit, 3-sits för 1650kr. Jag sa till maken att ringa med en gång, enligt mig var det ju bara för oss att sticka iväg och titta på den och om den var bra kunde vi ju ta den i bagaget. Barnens faster var hemma så vi behövde inte ha med dom och kunde ju fälla sätena bak. Maken tittar på mig och säger : Men nu var du väl riktigt dum!! Allvarligt, du är väl inte så dum att du tror att vi kan få in en soffa i bagaget.
Han använde ordet dum väldigt många gånger, tillslut kom vi fram till att vi kunde ju hyra ett släp om soffan visade sig vara bra.

Det var ett ungt par som sålde den, den var i kanonskick, inte nedsutten alls och tyget var i topp utan några fläckar. En fördel av att köpa från unga människor är att de inte har några barn som kissar i sofforna. Därför kan jag säga att vi kom hem med en fräschare soffa än vi sålde.

Men gissa hur vi fick hem den?! Jo, vi tog den i bagaget!!
Gissa vem som fick säga förlåt på vägen hem?
Gissa vem som var nöjdast?!

Nu står den i alla fall på verandan, jag älskar rummet! Jag sitter där varje kväll, tänder lite levande ljus, en oas i hemmet! Jag är så nöjd över att vi ändrade om så vi fick en sittmöbel ut dit. Dessutom ser man tv:n så jag kan slänga ett öga på vad barnen tittar på utan att behöva sitta med.


2 kommentarer:

  1. Den ser ju ut att passa jättebra. Inte så intryckt som den andra utan lite luftigare. Antar att det är till att börja leta bord nu?
    Kram Åsa och mamma.

    SvaraRadera
  2. Kanon!
    Ser ut att passa perfekt. Nu har du (ni?) ordnat en perfekt verandamiljö för mys och mat. Missade soffmyset med en vecka men matmyset på 6-årsdagen var fint. Tack för god mat och fin samvaro. Ni har det verkligen läckert! f.Lena

    SvaraRadera