måndag 18 januari 2010

Virkskola

Jag måste börja lära mig virka. Det är ju ett kulturarv och vi i min generation måste ta på oss ansvaret att föra det vidare. Det gäller ju egentligen stickning med men av vad jag har förstått av de kunniga, är virka lättare och då känns det mer naturligt att börja där.

Mina pysselvänner kan virka och är helt frälsta på detta. Jag satt och chattade med en av dom och sa att jag kanske skulle börja med att lära mig virka grytlappar. Nej det är för svårt svarade hon och skickade glatt över ett mönster på en basker och vantar.

För mig kunde det där mönstret lika gärna vara skrivet på kinesiska för jag fattar ingenting. Men det är väl bara att bita i det sura äpplet och söka på Internet efter virkskola. Så om ni ser två barn med väldigt konstigt virkade mössor, då vet ni att jag har börjat!!

3 kommentarer:

  1. Hihihi!
    Kan rekomendera Bolibompas virkskola! Super!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Åh, jag vill också lära mig virka, särskilt mössor :-) Har velat det i flera år nu - kanske dags o ta tag i det *ler*... Lycka till! Visa resultat sen ;-) Kram Helen

    SvaraRadera
  3. Annars kan du fråga din mamma,som har denna åtråvärda kunskap.
    kram mamma

    SvaraRadera