fredag 20 augusti 2010

En doft av...

Barnen älskar att bada badkar och det ska gärna vara badskum i vattnet. När nu Lillebror fyllde år köpte jag en rejält stor behållare med detta i. Lite cool flaska var det också, svart med Batman, häftigt värre för en femåring tänkte jag.

Jodå, Lillebror blev väldigt nöjd över denna 1 litersflaska. Vi lovade barnen att de skulle få bada idag. När jag nu pumpat i massa badskum i vattnet och spolar över med duschen så det blev rikligt med skum, ropar Storasyster - Va!! Det luktar ju lakrits!!

Mycket riktigt, det luktar lakrits. Vem i hela världen kommer på att doftsätta en tvål med lakritslukt. Jag älskar lakrits men inte som tvålparfym. Vilken himla tur att jag slog till och köpte den största flaskan jag kunde hitta. 9,5 dl kvar av detta fantastiska skum!

1 kommentar:

  1. HAHahahahha, man kan inte annat göra än att skratta åt dina härliga skrivartalanger!
    Barnen kommer väl aldrig mer äta lakrits iaf..
    Kram Linda i backen

    SvaraRadera