söndag 15 augusti 2010

Nostalgi mums!

Den här veckan har maken varit i Stockholm på mässa, det visade sig att även min arbetskompis var gräsänka pga samma mässa. En dag berättade hon att hon och dottern skulle mysa lite extra nu när de var själva, de skulle göra chokladpudding.

Jag kan inte minnas när jag åt chokladpudding senast. Det var någon gång när jag fortfarande bodde hemma hos mamma och pappa. Jag blev så sugen så jag var tvungen till att köpa det jag med. Helt vanligt hederligt Ekströmspulver som man blandar i mjölk. Sedan har vi i vår familj alltid ätit det med kall mjölk på men jag vet inte om det är det vanliga sättet att äta det på.

Hur som helst, när barnen hade somnat i fredags kväll kom jag på att jag hade det stående i kylen. Så jag tog fram en mugg, hällde på kall mjölk, kröp upp i soffan och njöt. Det var precis lika gott som för 20 år sedan!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar