fredag 13 augusti 2010

Fredag den 13:e

Usch idag har varit en jobbig dag. Precis innan vi skulle åka i väg till förskola/fritids var jag ute med Morris i trädgården. Medan han nosade omkring tänkte jag att jag skulle passa på att prata lite med Muffins och Bullen (kanin och marsvin). Då upptäcker jag att Bullen (marsvinet) inte är i buren.

I natt vaknade jag först av att några gick på vägen och ropade väldigt. Först blev jag nästan rädd men sedan insåg jag att det var torsdagskväll, Sven-Ingvars hade spelat på torget. Mycket folk ute och att de som tjoade antagligen var fulla. Nästa gång jag vaknade berodde på ett åskoväder som satte in. Jag sprang upp och drog ur alla sladdar till diverse tekniska apparater. När jag sedan lade mig i sängen låg jag och funderade på smådjuren som var ute i sin bur. Undrade lite om hönsnät kan bli strömförande om åskan slår ner.

När jag nu upptäckte att Bullen saknades trodde jag först att det berodde på att någon varit inne i trädgården och släppt ut honom. Buren har hönsnät både under och runt om så ingen ska kunna gräva sig ut. Det kändes lite olustigt, om någon hade varit precis utanför huset. Konstigt också, varför tar man ett marsvin men inte kaninen??

Storasyster blev så klart jätteledsen. Jag var superstressad till jobbet för tre stycken hade semester och vi hade det svårt nog ändå att få ihop dagen med vikarier. Så alternativet att stanna hemma och leta just då fanns inte.

När vi kommer till skolan får jag lämna in en rödgråten Storasyster till en fritidsavdelning som denna dag bara består av vikarier då den ordinarie personalen har studiedag. Det kändes väl inte allt för bra..

När arbetsdagen tillslut var över åkte vi hem och letade utan resultat. Att hitta ett svart marsvin på en jättetomt där hälften av tomten är naturträdgård, känns rätt hopplöst. Det enda positiva är att jag upptäckte att han tagit sig ur buren genom en rätt stor glipa, känns skönt att det inte var någon idiot som varit och släppt ut honom.


Stackars lille Bullen, om han lever är han nog väldigt rädd...

1 kommentar:

  1. Usch. Men han är ju van vid att vara ute så ljuden känner han ju igen och mat finns ju i massor. Klarar han sig från större djur så kan han nog hittas igen. Han är inte under lekstugan?
    Åsa

    SvaraRadera