tisdag 24 augusti 2010

Livat på Granbacken...

I går kväll, precis innan jag skulle gå och lägga mig fick jag så otroligt dåligt samvete. Kaninen Muffins satt ute i sin bur i riktigt busväder så jag bestämde mig för att det var tid för henne att flytta in igen. Hon kan ju fortfarande vara ute på dagarna men hon ser så ensam ut sedan marsvinskompisen Bullen försvann.

Sagt och gjort, vi gjorde i ordning buren och bar in den. I natt vaknade jag av att hon satt och smällde med tassarna, varnade för någonting. Fråga mig inte varför hon gjorde det för Morris var uppe hos oss. Jag röt i att hon skulle sluta och det gjorde hon faktiskt.

Idag när vi kom hem testade vi att släppa lös henne. Det funkar kanon, så länge inte Morris får syn på henne. Men när han upptäcker att hon är ute blir han superglad och skuttar nästan själv som en liten kanin efter henne. Han ser ju otroligt rolig och gullig ut men Muffins skuttar ju för livet, den stackarn är ju jätterädd.

Hmm, vet inte riktigt hur det här ska gå, känns inte som att Morris tycker att det är en bra idé att låta henne vara. Han tycker verkligen att det är helfestligt med lekkompis!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar