lördag 28 augusti 2010

totalt kaos!!

På första plan har vi ett jättefint rum, det har använts som pyssel/lekrum och ser ständigt ut som kriget. Nu när garaget är färdigt har vi flyttat ut alla pysselsakerna till förrådet. Eller rättare sagt jag har flyttat ut hälften av grejerna.

Igår fick jag ett ryck och fortsatte med utflyttningen. Barnen var hur duktiga som helst och hjälpte mig. De stod utanför fönstret och jag lastade ut grejer till dom genom fönstret så gick dom och ställde ut dom i förrådet. Det är väldigt bra att ha tävlingsinriktade barn i bland, för det räckte med frågan -Orkar du verkligen bära det här??, för att Storasyster skulle bära som en hel karl.

Jag har haft en tanke att vi skulle flytta ner datorn till lekrummet så man lättare ska kunna hjälpa barnen när de sitter vid den. Maken var lite tveksam till om det fungerade med sladdar. Jag är ju expert på att dra igång projekt så jag konkade ner datorn. Jag hade inget bra att ha datorn på så vi tog ner en gammal skolbänk Lillebror har i sitt rum. Eftersom maken inte var hemma fick jag ta barnen till hjälp. Jag satte bänken på en madrass och barnen drog samtidigt som jag puttade på. Stackars Lillebror var livrädd när vi skulle ha ner den i trappan, han trodde att jag skulle tappa den och att han skulle få den på sig.

Allt gick bra och alla överlevde transporten. Jag satte bänken på plats och började försöka få ordning på datorn. Gissa vad som hände?? Sladdarna var för korta, precis som min kära make påpekat innan. Så nu står datorn på plats och det ligger sträckta sladdar genom hela rummet.

Efter att ha dragit ut en del andra hyllor och grejer som inte ska vara där inne gick luften ur mig. Det blir inte bra hur jag än gör. Kvar i rummet står en tjock-TV som ser helt enorm ut, och så står det en klumpig garderob. Tanken var att vi skulle köpa en billig soffa på blocket så barnen kan ha det som tv-spelsrum / datarum. Att hela rummet skulle bli lite mysigare. Nu vet jag inte hur jag ska göra, skolbänkarna (vi har två) har jag lagt ut på nätet, de är tyvärr för klumpiga både nere i detta rummet och uppe i barnens sovrum.

Åhh vad det är trist när man har slitit en hel dag med att röja, då vill man verkligen känna sig nöjd när kvällen kommer. Jag får väl fundera ett tag till på hur vi ska göra med rummet...




Kreativt kaos, eller??


Till salu!!

3 kommentarer:

  1. Varför ställde du inte datorn på det vita skivbordet istället för på den snedställda skolbänken?
    Sladdar kan man alltid köpa längre så det löser sig.
    Gröna fåtöljen får väl ryka och en bäddsoffa införskaffas som de små wii-spelande barnen kan härja i.
    Bara ett förslag.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. skrivbordet får inte plats, vi letar efter bäddsoffa, ett litet bord till datorn och den gröna fåtöljen får ryka, så vi tänker rätt lika ;) kram

    SvaraRadera
  3. Att Johan vågar lämna huset är otroligt, med tanke på att du flyttar om varje gång. Vi kan erbjuda en tvåsits bäddsoffa. Bara att hämta! Du behöver inte gå via blocket. Mamma

    SvaraRadera