tisdag 24 augusti 2010

Läget under kontroll..

Jag vet ju att familj och vänner läser bloggen så ni kanske vill veta hur det har gått för Storasyster. Idag pratade jag med den förskolläraren som följde med barnen från Lilla Safiren till förskoleklassen. Jag berättade hur Storasyster kände sig. Samtidigt kom läraren förbi och även en till som jobbar i förskoleklassen. Alla stannade, lyssnade, förstod henne och lovade att hjälpa.

När jag satt och åt såg jag hur förskolläraren satte sig hos Storasyster och kramade om henne. Det kändes bra i en mammas oroliga hjärta.

3 kommentarer:

  1. Lilla hjärtat, så skönt att allt blev bra.
    kram mormor/mamma

    SvaraRadera
  2. Åh vad skönt! Ett sånt litet problem är ju inte så svårt att ordna om bara fröknarna vet.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Här trilskas vi med frågor som "Vad säger mina gamla kompisar om jag leker med de nya klasskompisarna?" och "Hur gör jag för att hamna högt upp i hierakin i klassen?"
    Kramar Helen

    SvaraRadera