torsdag 26 augusti 2010

Tråkdag

Idag är vi hemma och har tråkigt. Storasysters näsa rinner som bara den så jag tyckte att det var bättre att hon fick några dagar hemma. Orken hos henne går lite upp och ner och vi har lite tråkigt alla tre. Maken är på väg till Stockholm och kommer inte förrän i morgon.

Jag tror att Morris också tycker att vi är lite sega idag för plötsligt när jag tittade ut genom fönstret ser jag hur han försöker busa igång gräsklipparen.

Han gör ju verkligen skäl för att vara en sällskapshund, man kan inte gå många meter i från honom innan han reser sig och följer med. Oftast behöver han inte ens gå eftersom Storasyster gärna har honom hängande över axeln. Han ser så nöjd ut när han skumpar fram i hennes famn. Det är väl helt okej att hon bär runt lite på honom men när jag såg henne komma farandes i rutchkanan med Morris i knät fick jag dra en gräns. Fast han såg lika glad ut som hon gjorde så han tog nog ingen skada, det blir en tålig liten hund


-Kom igen nu!!


- Vi springer kompis!!

-Ta mig om du kan!!

1 kommentar:

  1. Ha ha :) härliga bilder! Hoppas hon mår bra nu, och att ni får en trevlig helg :) Kram H

    SvaraRadera