fredag 8 oktober 2010

Dum blondin...

Ibland känner jag att min hjärna inte är speciellt snabb, eller så är den för snabb men på ett verkligen konstigt sätt. Idag på jobbet skulle jag ha tag i en världskarta. Vi arbetar ju i skolans lokaler och där finns de klassiska kartorna man drar ner från taket. Förstår ni vad jag menar?? Alltså som en rullgardin.

Hur som helst, jag drar ner kartan men ser att det bara är Sverige, Norge, Danmark och Finland med på den. Då kommer min arbetskompis in i rummet och jag ska påpeka detta för henne. Jag tittar upp på kartan och länderna på den och ser att de gjort en ruta längst upp till vänster om Norge, där är ett till land.

Då blixtrar min hjärna till och jag säger - Vi har ju bara karta på Sverige, Norge, Danmark och Australien!!

För Australien var faktiskt min helt allvarliga tolkning av det landet till vänster om Norge. - Ja, säger min kollega, eller så kan man kalla det Island!!

Ärligt talat, hur korkad får man bli??! Hur sjutton tänker min hjärna när den gör kopplingen till Australien i stället för Island??!! När jag skulle berätta detta för maken skrattade jag så jag tjöt för det var ju så urbota dumt. Men gott folk, jag bjuder på det här!! Och hädanefter ska jag inte klaga på barnen när de är lite långsamma i sina funderingar, jag vet ju vart dom generna kommer ifrån...

1 kommentar:

  1. Jag skrattade högt för mig själv när jag läste det här! Du är dig lik, du! Men jag känner igen mig för ibland kan jag tänka så där fel också...men vi är ju släkt!! ;)
    Kram på dig, tokiga syster! Visst är det härligt att skratta!

    SvaraRadera