fredag 22 oktober 2010

Julklappar VS resepengar

Vi älskar resor, sol och bad. Nu har vi ju precis betalat in Indienresan men funderar fram och tillbaka på om vi ska följa med familjen B till Rhodos i sommar. Det hela är ju givetvis en pengafråga. Vi var i väg med samma familj på en underbar semester till Kreta för några år sedan. Vi har sedan dess pratat om att göra om det. Familjen B har två flickor som är precis jämngamla med våra barn. Det är helt otroligt för även om vi inte träffas mer än en gång i halvåret så börjar barnen leka på en gång.

Nu funderar vi fram och tillbaka och räknar, räknar, räknar. Så tänkte jag att vi kan ju strunta i att ge varandra julklappar dvs maken och jag och på så sätt hålla nere på utgifterna kring jul. Men jag ÄLSKAR ju julklappar och i samma stund som jag tänker tanken kommer jag ju också på grejer jag gärna vill ha. Bortskämd, jag?? Snacka om att vilja äta kakan och ha den kvar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar