onsdag 6 oktober 2010

Föräldramöte...

Igår hade vi föräldramöte på jobbet. Jag hade åtagit mig att fixa ett bildspel. Barnen hade nämligen spelat teater för varandra och vi ville gärna visa detta för föräldrarna. Barnen i min grupp gjorde en teateruppsättning av Lilla Kotten får besök. Lillebrors grupp bjöd på en trollmusikal. Det tar ganska många timmar att få i hop ett bildspel, foton ska sorteras ut, man ska se så att alla barn är med och att alla är med ungefär lika mycket. Dessutom hade vi spelat in sångerna från musikalen som då skulle läggas på.

Efter väldigt många timmar hade jag lyckats få ihop det. Jag tog med det till jobbet och en kollega och jag skulle fixa detta så det kunde visas i storbild. Först tittade vi igenom det en gång. Hon var väldigt imponerad över min berättarröst när jag läste sagan, hon tyckte att jag kunde börja jobba med att läsa in böcker. Det var bara det att det var inte jag, det var en svensk skådespelerska som jag lånat lite, varför skulle jag läsa in den när hon redan hade gjort det!?

När vi väl skulle kolla det med hela jobbgänget på storbild så låter det plötsligt som om sagoberättaren är drogad, ljudet nästan släpade sig fram. Lite smått panik utbröt, det kunde vi ju inte visa för föräldrarna. Jag hade väl visserligen kunnat stänga av ljudet på Kotten-teatern och läst själv till bilderna men trollmusikalen utan barnens sång hade ju inte varit fullt lika kul. Fråga mig inte hur vi lyckades men efter mycket om och men lät det i alla fall bra!

Ikväll är det återigen dags för föräldramöte men då är jag bara förälder, rätt skönt faktiskt!

1 kommentar:

  1. Allt var toppen!!!!
    Duktiga du!!
    Roligt det var med "vad mamma o pappa är bra på"

    Kramis Linda i backen

    SvaraRadera