söndag 24 oktober 2010

Tonårsbarn...

Jag har skrattat så åt en av våra vänner och hennes försök till att bestämma över tonårssonen. Häromdagen hade vi en konversation på Facebook

HON: JAG VANN!!! Båda barnen hade gummistövlar när de gick hemifrån! :))

JAG: fast så fort de är runt hörnet har han stoppat dom i väskan och tagit på sneakers i stället, eller??! ;))

HON:
Kanske men jag tror att det funkade med att hota med att sneakersen blir förstörda i snögloppet, hoppas jag ...

HON (En stund senare): du hade rätt! Stövlarna stod bakom husknuten ...

Ja det är inte lätt att vara mamma men det är nog inte lätt att vara barn och höra vårt tjat hela tiden. Det här var så oförargligt tycker jag. Det roliga var att hade inte hon vädrat nere i vardagsrummet hade hon aldrig upptäckt det men det var när hon skulle öppna dörren som hon kände att något stod i vägen. Jag har skrattat hela veckan åt händelsen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar