torsdag 28 oktober 2010

Städfunderingar...

Alla vet nog redan att jag är lite slarvig av mig, ja hade det här varit makens blogg hade det stått väldigt slarvig men det tycker jag är ett lite för hårt ord.

Men jag gör så gott jag kan och fejar på. När jag går där och städar kan jag bli så där väldans nöjd med mig själv. Så tänker jag att jag ska skriva på Facebook om hur duktig jag är, om jag tex tar ur alla kuddar ur soffan och dammsuger ur den. Men sedan inser jag, tänk om alla andra gör det varje vecka! Så går jag här och är supernöjd med mig själv när andra tänker - Ja det tillhör ju veckostädningen!.

Likadant är det när jag svabbar golv, jag känner mig så stolt över mig själv. Men sedan har förstått att många gör det varje vecka, speciellt om dom har hund!

Så nu kära vänner, när ni ser på Facebook att jag har städat på lite extra här hemma, låtsas att ni inte gör detta varje vecka utan ge mig lite hejarop!

2 kommentarer:

  1. Jag hejar på dig, för jag gör inte det varje vecka, men har haft samma tankar som dig många gånger.
    Maria P

    SvaraRadera
  2. TACK maria. Det är härligt att veta att skenet kan bedra då kan jag ju fortsätta fuskstäda och få folk att tro att jag är duktig ;)

    SvaraRadera