fredag 1 oktober 2010

Gratis hårspa!!

Storasyster har börjat leka frisör här på kvällarna. En väldigt bra lek för på frisörsalongen får man titta på TV och ha en dator, en liten service dom har där.

Häromdagen gick samtalet så här:

Storasyster: Jag ser att du har lite lockigt hår, hur är det med din lilla flicka där hemma, har hon det med?
Jag: Ja hon har faktiskt ännu lockigare än jag
Storasyster: Det kan vara lite jobbigt för dom små när de har det, håret blir ju väldigt tovigt.
Jag: Ja men jag tror att de små vänjer sig efter ett tag.

Igår höll hon på igen, hon har en vattenspruta som hon sprejar med. Rätt som det var försvinner hon men sedan är hon tillbaka igen och rör runt i håret. Igår kände jag plötsligt att för varje gång hon hade varit borta började det dofta mer och mer i rummet. Då visade det sig att hon var och tog lite balsam varje gång som hon på ett diskret sätt fick in i mitt hår. Jag kanske ska tillägga att vi har inget balsam som inte ska sköljas ut. Så i morse gick det superlätt att tvätta håret, inga tovor här inte...

3 kommentarer:

  1. Härligt, och vilket mysigt samtal.
    Måste bestämma pysseldag.
    Maria

    SvaraRadera
  2. Du får väl helt enkelt köpa henne en burk inpackning som hon kan använda lite då och då. Finns ju sorter som man inte behöver skölja ur!
    Krama gullocksfrisören från mig!

    SvaraRadera
  3. Åhh, vad mysigt! Mamma/dotter-tid!
    Kramis Linda i backen

    SvaraRadera