måndag 24 januari 2011

59 dagar kvar....

Ja det borde ju vara lätt att räkna ut med alla måttband som hänger här hemma, men tror ni att det är någon som är intresserad av att klippa bandet varje dag?? Nej, ingen! Mitt pedagogiska verktyg var helt förgäves. Jag var tvungen att ringa in varje fredag så jag själv skulle kunna ha lite koll på vart på bandet vi var. Lillebror skriker som en stucken gris över att det är så mååånga dagar kvar och med hjälp av mammas lilla band ser han ännu tydligare hur måååånga dagarna är. Varför se glaset som halvfullt när man kan se det som halvtomt?!

Idag åkte i alla fall lilla mamma iväg till Indien och i lördags drog pappa på sin årliga gubbaresa till Alperna. Det är tur att veckorna går fort, för snart är det ju faktiskt vår tur att åka i väg. Och jag säger bara det, stackars kusin J, hans första vecka kommer att gå åt till att hjälpa Lillebror med alla DS-spel som han har problem med.

2 kommentarer:

  1. Jag tror inte Jakob kommer tycka det är jobbigt alls att vara lite DS-expert!
    Nu landar mamma om två timmar! Fick ett sms om att hon snubblat och gjort illa foten och vill följa med till sjukhuset i morgon då vi ska dit på återbesök med Oskars arm... Hoppas det bara är en stukning....
    Kram Åsa

    SvaraRadera