måndag 17 januari 2011

"Miometer" och hårskena

Japp, efter mycket funderande, räknande, klippande och ihoptejpande är de nu klara. Måttbanden från Mio alltså. Det blev nog lika pedagogiskt för mig själv som för barnen tillslut. Konstigt att det ska vara så svårt att räkna ut hur många dagar det är kvar innan vi åker. Men nu har jag klippt isär måttbanden tjugo gånger tror jag för att sedan få tejpa ihop dom igen. Men nu hänger de alltså där på kylskåpet.

Vi diskuterade lite om vem som skulle klippa vad, Storasyster kom fram till att en bra idé kunde vara att den som kommer ihåg det får klippa. Jag vet inte om Lillebror kommer att tycka att den här idén är lika bra när han upptäcker att hon alltid kommer komma ihåg det före honom. Jag tror att vi kommer behöva ändra klippreglerna lite







På tal om "dagar kvar", har ni sett Hellenius parodi på Fritidsresors reklamfilm? Jag tror i alla fall att det är Fritidsresor, det kan vara ett annat resebolag. Den med den danske skådespelaren som pratar om alla dagarna. Otroligt rolig, kan inte låta bli att skratta varje gång jag ser reklamen nu.


Jag tror inte att jag har visat hårskenan som jag gjorde till Storasyster inför nyårsaftonen. Små minijulgranskulor. Visst är den snygg!! Som vi brukar säga här i familjen, glitter och glamour har ingen dött av!!

Det var lite kul för jag tog två foton på Storasyster, ett med och ett utan blixt. Hon var först inte nöjd med att jag tog den här bilden så jag fick öppna upp båda bilderna i photoshop igen. Hon och jag resonerade lite fram och tillbaka vilken som var bäst. Jag tyckte att hon såg lite trött ut på ögonen på den andra bilden och efter att ha kollat en extra gång höll hon med. Lillebror som stod bredvid ville väl också säga något om det hela. Jag tror att hans tanke var att vara snäll mot henne. Hon ville ju från början ha den andra bilden och han uppfattar nog inte att hon byter till denna. Precis när hon säger att hon vill ha den säger han (om denna bilden) - Ja för den här ser det ju liksom ut som du är en kanin, när du har dina tänder så.

Inte uppskattat av Storasyster!!

2 kommentarer:

  1. Hahaha, vad härlig kommentar!!! Kommer ihåg när J sa att han ville ha så långa och fina framtänder som mig när han blev större så kanintänder är inget nedvärderande utan något riktigt snyggt!!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. hahaha jag VET!! Kommer också ihåg det, kommer du ihåg den där historien Oskar drog när han såg ut som en kanin, oslagbar!! :))

    SvaraRadera