söndag 30 januari 2011

Vårkänslor!!..

Idag har jag verkligen haft vårkänslor! Det var så underbart väder ute, solen värmde till och med idag!! Nu vill man bara få bort allt murrigt vintrigt här hemma och piffa upp med ljusa färger. Ja jag vet, ni tänker att jag alltid vill ändra om lite vilken årstid det än är och så är det nog.

Det har varit en härlig helg, i lördags var jag iväg själv och letade efter skrivbord till Storasyster. Jag försöker få tag i ett nätt, gammalt skrivbord eller sminkbord på second hand butiker med det är lättare sagt än gjort, i alla fall om man vill klara sig under tusenlappen.


Ett sådant här vore ju drömmen!
Men då får man nog allt punga ut med några tusenlappar...


Jag kan tänka mig något sådant också,
om man tar bort hyllan under
(båda fotona är lånade från nätet)


Jag har hittat världens finaste ljusstake som jag skulle vilja ha, kolla in den här, visst är den underbar!!?Men nu har jag en tanke om att göra om en elljusstake som maken har på sitt jobb till en liknande, jag menar hur svårt kan det vara?!!

5 kommentarer:

  1. Ett tips kolla borastorget.se En kompis till mej hittade ett jättefint sminkbord till sin dotter där för 150:- Lycka till!!

    SvaraRadera
  2. Finns ett hemnes toalettbord på blocket, ser ut ungefär som de du lagt upp. Strax över tusenlappen dock.

    SvaraRadera
  3. Men Syster! Var tog din snickarlust vägen?! Du fixar väl till ett bord själv! Det blir alltid billigare - och snyggare - tänk på det fina badrumsskåpet vi gjorde! Ljusstaken verkar ju också vara lätt att fixa till en. Gör du blommorna i aluminiumfolie? ;)
    Kram Sys

    SvaraRadera
  4. Tack för tipsen!!
    Nej kära syster jag tänkte inte göra blommor i aluminium, jag tänkte köpa (!!!) färdiga blommor. Men nu sa kära maken att det inte skulle fungera med stearinljus i hållarna men problem är väl till för att lösas! Kraaam
    ps, badrumsskåpet är ju kanonsnyggt i kojan ;))

    SvaraRadera
  5. vad lustigt Fia.....så fort jag såg ljusstaken var det min första tanke: men såna har ju Johan på jobbet;)!! Kart du löser det problemet, Kram Kristina

    SvaraRadera