måndag 17 januari 2011

Mössens julafton...

Igår var ju en lite tråkdag, jag gick här hemma och visste inte riktigt vad jag skulle göra. Barnen var hos grannen och lekte och maken jobbade lite hemifrån. Efter att ha rensat tre lådor i köket, petat tänderna med tandtråd och allmänt hängt här hemma fick jag för mig att tag i en garderob uppe. Det är en liten brötgarderob där vi har några lådor med gamla barnkläder och en hel del kassar med andra kläder bland annat sommarkläderna till mig och barnen.

När jag får fram första kassen ser jag direkt att något inte stämmer, mycket riktigt, flera av kläderna är mössätna!!! Får lite panik, inte så mycket för klädernas skull utan för skräcken av att möta en mus. Maken får komma upp och kontrollera kassarna så de är musfria och sedan fick jag gå igenom dom.

Det mesta hade klarat sig bra, alla sommarkläderna verkar vara intakta, det var mest gamla kläder som blivit förstörda, men fy vad trött man blir!!


2 kommentarer:

  1. Jag vet hur det är! Jag kollar ständigt efter tecken, alltså mus-skit när jag kollar i garaget. Så var det ju inte så längesedan som vi fångade en där också!
    de är faktiskt ganska söta, men råttorna är riktigt äckliga! Såg en död på gatan i stan en dag. Usch!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Ett husdjur mer eller mindre spelar det någon roll hemma hos er !! Den på bilden var ju söt i alla fall. /Christina

    SvaraRadera