lördag 15 januari 2011

Blodet droppar...

Igår blev en seg dag hemma. Lillebror piggnade till under dagen, troligtvis kom febern av en vaccinationsspruta som han fick på BVC i onsdags. Jag var däremot rätt trött, vi vaknade nämligen mitt i natten till fredagen av att Storasyster skrek - Mamma kom fort, det är blod överallt!!! Hon ropade verkligen med panik i rösten.

Jag kan säga att både maken och jag for upp på en millisekund. Vi hittar henne på den lilla toaletten på andra våning, där stod hon med blod högt och lågt. Det forsade ur näsan på henne. När vi förstod att det hela handlade om näsblod lugnade vi oss lite, men fy vad det kan komma mycket blod ur en sådan liten näsa!! Det tog rätt lång tid innan vi hade lyckats få stopp på det så mycket så vi kunde börja tvätta av henne och toaletten.

Det är rätt konstigt, vi använder inte den toaletten speciellt mycket, därför blir det alltid extra segt att städa den. Men tänkt vad lite blod kan göra skillnad, där satt jag klockan 01.30 med Storasyster i knät och tittade när maken städade hela handfatet så det glänste. Inget ont som inte har något gott med sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar